Wiosenna edycja akcji Castorama „Kwiaty za elektrograty” trwała tylko jeden dzień, jednak jej wynik jest naprawdę imponujący. Podczas kilkunastu godzin zebrano 1413 palet elektrośmieci oraz rozdano prawie 200 000 bratków. To jednoznacznie świadczy o ogromnym zaangażowaniu klientów i pracowników.
26 marca był dniem nietypowej, bo trwającej zaledwie jeden dzień (zamiast zwyczajowych trzech dni) akcji odbierania niepotrzebnych elektroodpadów od klientów. Każdy, kto przyniósł zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymywał w zamian bratki. Akcja objęła wszystkie sklepy sieci, a ogromne zainteresowanie i zaangażowanie przyniosły znakomity wynik – 1413 palet odpadów potencjalnie niebezpiecznych dla środowiska i zagracających na co dzień nasze domowe zakamarki. Podczas jesiennej edycji, która trwała trzy dni, zebrano 2723 palety, widać więc wyraźnie, że wynik marcowej zbiórki jest naprawdę obiecujący.
Kampania Castorama „Kwiaty za elektrograty” ma wymiar edukacyjny i jest jednocześnie zaproszeniem do bezpośredniego działania dla ludzi. Pokazuje potencjalne zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego segregowania odpadów niebezpiecznych, jak również aktywnie wspiera i aktywizuje wszystkich chętnych w działania związane z dbaniem o środowisko naturalne. W ramach bieżącej akcji każda osoba, która oddała zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymała w zamian piękne, wiosenne bratki. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, że zrozumienie potrzeby właściwego gospodarowania elektroodpadami jest bardzo duże. Wśród przekazywanych przedmiotów znalazły się m.in. zużyte małe i większe AGD, narzędzia elektryczne, telewizory, radioodbiorniki oraz baterie i żarówki.
- Wynika z tego jasno, że jest to inicjatywa, na którą nasi klienci czekają i którą z pewnością będziemy kontynuować. Wyniki pokazują również zaufanie klientów do marki Castorama jako firmy odpowiedzialnej społecznie, aktywnie działającej na rzecz popularyzacji tematyki związanej z ochroną środowiska. Uważam, że symbolika tej akcji, podczas której elektrośmieci zamieniają się w piękne kwiaty, niesie za sobą niezwykłe przesłanie – rzeczy niepotrzebne, zużyte, a nawet potencjalnie niebezpieczne dla środowiska, mogą zamienić się w coś użytecznego, a my zyskujemy nie tylko satysfakcję, ale i piękne kwiaty– podkreślił Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i odpowiedzialności społecznej.
Oprócz kształtowania proekologicznych zachowań, celem zbiórki było obniżenie ilości zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na wysypiskach komunalnych, a tym samym zmniejszenie jego negatywnego oddziaływania na środowisko.
Piątkowa akcja odbywała się z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. Castorama jest jak zawsze przygotowana do zmieniającej się sytuacji i obecnie umożliwia klientom bezpieczne zakupy przez Internet i telefon z różnymi formami odbioru – w punkcie szybkiej obsługi na zewnątrz sklepu i CastoDrive oraz różnymi formami dostawy, tak by każdy mógł zrobić potrzebne zakupy szybko i wygodnie. Dodatkowo otwarte są zewnętrzne ogrody oraz składy budowlane przy wszystkich sklepach sieci.