Castorama, najpopularniejsza sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz w Polsce, przystąpiła do kampanii społecznej Zielona Wstążka #DlaPlanety, realizowanej przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, w ramach Partnerstwa SDGs Razem dla Środowiska. Tegorocznym tematem przewodnim jest odtwarzanie ekosystemów.
Światowy Dzień Środowiska, obchodzony 5 czerwca, jest pierwszym dniem kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety, której celem jest podniesienie świadomości społecznej dotyczącej najważniejszych wyzwań środowiskowych. Castorama nawiązując partnerstwo z Centrum UNEP/GRID-Warszawa, które działa pod auspicjami Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska dołączyła do tegorocznych działań. W poprzednich latach wątkiem przewodnim były m.in. walka z zanieczyszczeniem plastikiem, walka z zanieczyszczeniami powietrza oraz ochrona bioróżnorodności.
Tegoroczna edycja skupia się na ochronie i odtwarzaniu ekosystemów. Jest to związane z ogłoszeniem przez ONZ lat 2021-2030 Dekadą Odtwarzania Ekosystemów. Im lepsza będzie kondycja ekosystemów tym zdrowsza pozostanie nasza planeta i my jej mieszkańcy. Poprawa ich stanu jest istotnym elementem działań na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, w tym przede wszystkim położenia kresu ubóstwu, skutecznej walki z kryzysem klimatycznym i zapobiegania dalszemu masowemu ginięciu gatunków.
- Realizowana kampania Last Minute zwraca uwagę na aktualną kondycję ekosystemów, zachęcając do ich ratowania i odbudowy, w ramach inicjatywy i społeczności #ReGeneracja. Poprawa stanu środowiska jest istotnym elementem działań na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, w tym przede wszystkim: położenia kresu ubóstwu, skutecznej walki z kryzysem klimatycznym czy zapobiegania dalszemu, masowemu ginięciu gatunków – pokreśliła Maria Andrzejewska, dyrektor generalna Centrum UNEP/GRID-Warszawa. – Im większa świadomość wśród społeczeństwa w tym obszarze, tym większa szansa na lepszą przyszłość dla naszej planety. Cieszymy się, że Castorama, firma znana z realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, dołączyła do naszej kampanii. Zachęcamy do tworzenia społeczności #ReGeneracja i odwiedzenia platformy www.Re.Generacja.org.
- Dla Castoramy temat dbania o środowisko jest od lat bliski. Drewno, które sprzedajemy, ma certyfikat FSC. Z szerokiego asortymentu klienci mogą wybrać produkty ekologiczne – na przykład naturalne środki ochrony roślin. Nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań – na przykład wprowadziliśmy ostatnio program pilotażowy, w ramach którego instalujemy ogniwa fotowoltaiczne na dachach sklepów. Bliski jest nam również temat zalesiania – jest to jeden z celów strategii Grupy Kingfisher „Powered By Kingfisher”. Jako członek-założyciel inicjatywy „Forest Allies”, Grupa Kingfisher wspiera organizację Rainforest Alliance w jej działaniach na rzecz ochrony i regeneracji obszarów leśnych oraz promocji odpowiedzialnych praktyk zarządzania lasami tropikalnymi. We współpracy z lokalnymi społecznościami leśnymi wdrażane są programy wspierające lokalną gospodarkę i chroniące kluczowe zasoby naturalne – podkreślił Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i projektów społecznych w Castorama Polska.
Castorama stawia na edukację pracowników. Poprzez interesujące i angażujące materiały między innymi ekoquizy czy konkursy, inspiruje ich do zdobywania i poszerzania wiedzy na tematy proekologiczne. Spółka podejmuje również różnego rodzaju aktywności takie jak np. zalesianie. Castorama prowadzi w ramach programu Majsterkowo konkurs dla dzieci na temat bioróżnorodności, promując postawy ekologiczne również wśród najmłodszych. Na stronie firmy udostępniona została specjalna zakładka dotycząca bioróżnorodności https://www.castorama.pl/informacje/majsterkowo/majsterkowo-online/bioroznorodnosc-wiem-wiecej .