Grupa Kingfisher, międzynarodowa spółka branży „home improvement”, której częścią jest Castorama Polska ogłosiła nowe zobowiązania w zakresie odpowiedzialnego biznesu. W ich ramach zapowiedziane zostały zmiany oraz działania, które przyczynią się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Spółka wydała również raport z analizą postępów w realizacji priorytetów oraz deklaracjami dalszych kroki, które mają zostać podjęte w najbliższym czasie.
Ogłoszenie kluczowych zobowiązań w zakresie odpowiedzialnego biznesu to kolejny krok, który podejmuje Grupa Kingfisher w ramach dbałości o środowisko naturalne, lokalne społeczności oraz troski o przyszłość. Wśród priorytetów jest między innymi pomoc klientom w tworzeniu bardziej ekologicznych i bezpieczniejszych domów, poprawa warunków mieszkaniowych oraz przeciwdziałanie zmianom klimatu i nierównościom społecznym. Szczegóły zostały przedstawione w najnowszym Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu Kingfisher „Our Home, Our World”. W dokumencie wskazane zostały znaczne postępy w realizacji priorytetów odpowiedzialnego biznesu w roku 2020/21 przez Grupę Kingfisher.
W Raporcie ustalono między innymi nowy cel w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. W ciągu ostatnich czterech lat Kingfisher ograniczył emisję dwutlenku węgla o 27%. Obecnie Grupa wzmocniła swój cel redukcji emisji, tak aby dostosować się do scenariusza 1,5°C określonego w paryskim porozumieniu klimatycznym. Plany te zostały teraz zatwierdzone przez inicjatywę „Science Based Target” i umieściły firmę wśród niewielkiej liczby firm handlowych na całym świecie, które podjęły takie zobowiązanie.
Troszcząc się o planetę, Kingfisher nawiązał nowe partnerstwo z Rainforest Alliance w celu ochrony, przywrócenia i umożliwienia odpowiedzialnego zarządzania lasami tropikalnymi. Opiera się ono na 30-letnim zaangażowaniu firmy w odpowiedzialne pozyskiwanie drewna i papieru do swoich produktów. Partnerstwo pomoże firmie Kingfisher osiągnąć dodatni bilans leśny, czyli stworzyć większą liczbę metrów sześciennych lasów niż jest wykorzystywana – do 2025 r.
Kolejnym istotnym elementem działań w zakresie zrównoważonego rozwoju jest wspieranie sprzedaży ekologicznych produktów. Ponad 5 miliardów funtów rocznej sprzedaży pochodzi obecnie z produktów, które pomagają klientom tworzyć bardziej zrównoważone domy. Produkty dla zrównoważonych domów – takie jak oświetlenie LED i produkty ogrodnicze wolne od chemii, oszczędzające wodę baterie i energooszczędne elektronarzędzia – stanowią obecnie 42%* (5 miliardów funtów) sprzedaży Kingfisher, co stanowi 100% wzrost w ciągu ostatniej dekady.
Thierry Garnier, Dyrektor Generalny Kingfisher plc, powiedział: „Widzimy większy popyt wśród klientów na zrównoważone produkty. Zaspokojenie apetytu konsumentów innowacyjnymi produktami, które pomagają im oszczędzać energię i pieniądze było naprawdę dużym wyzwaniem dla naszych zespołów. Obecnie coraz więcej naszego oświetlenia to diody LED, oferujemy więcej farb na bazie wody, więcej naszych baterii jest wodooszczędnych. Jest jeszcze wiele do zrobienia, ale jesteśmy dumni ze znacznego postępu który poczyniliśmy od zeszłego roku, zwłaszcza dzięki naszym nowym inicjatywom redukcji emisji dwutlenku węgla, sprzedaży bardziej zrównoważonych produktów i naszemu rozszerzonemu zaangażowaniu w pomoc większej liczbie osób mieszkających w nieodpowiednich warunkach mieszkaniowych”.
W raporcie Kingfisher deklaruje, że podwoi swoje poprzednie ambicje i zobowiąże się pomóc do 2025 roku dwóm milionom potrzebujących, wspierając ich w poprawie warunków mieszkaniowych oraz ulepszeniu otoczenia, w którym żyją. Ten zaktualizowany cel opiera się na czterech ostatnich latach działań, podczas których Kingfisher wspierał projekty odpowiadające za poprawę warunków mieszkaniowych i otoczenia 791 000 osób. Spółki należące do Grupy Kingfisher również wzmocniły swoje programy podczas pandemii, między innymi dzięki partnerstwu B&Q z Shelter i przekazaniu darowizn o wartości w sumie 1 miliona funtów za pośrednictwem fundacji Screwfix.
Na wszystkich rynkach, na których obecny jest Kingfisher, w ciągu ostatniego roku finansowego przekazano ponad 5,5 miliona funtów w formie darowizn pieniężnych, czasu pracy pracowników i wkładów rzeczowych. Uruchomienie nowych fundacji charytatywnych w Wielkiej Brytanii, Francji, Polsce i Rumunii w 2020 r. spowodowało większe zaangażowanie pracowników w akcje wolontariackie mające na celu poprawę warunków mieszkaniowych osób najbardziej potrzebujących.
Thierry Garnier podkreśla, że zintegrowane podejście na wielu płaszczyznach działania firmy jest kluczowe przy realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu: „Nasza ambicja bycia liderem branży w zakresie odpowiedzialnych praktyk biznesowych jest integralną częścią naszego planu „Powered by Kingfisher”. Łącząc pracowników stojących za naszymi odpowiedzialnymi ambicjami biznesowymi i osadzając nasze cele w strukturach wynagrodzeń i procesach zarządzania firmy, jesteśmy zobowiązani do wykorzystania naszej wiedzy, doświadczenia i skali, aby osiągnąć pozytywną zmianę dla wszystkich”.
W ramach wsparcia realizacji planu zawarta została umowa kredytu odnawialnego o wartości 550 mln GBP z bankami partnerskimi, która jest powiązana z ambitnymi celami Kingfisher w zakresie zrównoważonego rozwoju i społeczności.
Stawiając sobie ambitny cel bycia liderem branży w zakresie odpowiedzialnego biznesu, Kingfisher podejmuje się różnorodnych działań, które pomogą w realizacji tego celu. Kompleksowe podejście i nowe zobowiązania w zakresie odpowiedzialnego biznesu mają umożliwić większej liczbie osób życie w bezpiecznych, bardziej przyjaznych i zielonych domach.
Raport odpowiedzialnego biznesu Kingfisher 2020/21 jest dostępny tutaj