Wyniki finansowe Grupy Kingfisher za trzeci kwartał 2021
Kingfisher, międzynarodowa Grupa branży home improvement, do której należy Castorama Polska, ogłosiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku.
Najważniejsze informacje finansowe w trzecim kwartale 2021r:
· Sprzedaż w wysokości 3,2 mld GBP
· Spadek sprzedaży w ujęciu LFL w Grupie Kingfisher o 2,4%.
· Dwuletni wzrost LFL na poziomie 15%.
· Wzrost sprzedaży w kanale e-commerce, aktualnie kształtuje się na poziomie 16% w całej grupie w ujęciu dwuletnim.
· Wzrost sprzedaży we wszystkich kategoriach i kanałach sprzedaży w grupie.
· Skuteczna realizacja najważniejszych założeń strategii “Powered by Kingfisher”
· Grupa Kingfisher zaplanowała zwrot 300 milionów funtów akcjonariuszom w ramach programu wykupu akcji. Do końca trzeciego kwartału zwrócono 67 milionów funtów.
Castorama Polska należąca do Grupy Kingfisher, w trzecim kwartale 2021 roku zanotowała wzrost sprzedaży o 10 % w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Sieć otworzyła w trzecim kwartale 2021 roku trzy nowe sklepy, w tym dwie zupełnie nowe lokalizacje. Były to sklepy Castorama w Żarach oraz Castorama Smart w Świnoujściu, drugi w Polsce obiekt w nowym kompaktowym formacie. Jako ostatnia w tym roku otworzona została Castorama w Stargardzie. Ta inwestycja to relokacja istniejącego już sklepu do znacznie większego i nowocześniejszego obiektu.
Sprzedaż LFL w trzecim kwartale tego roku dla całej Grupy Kingfisher spadła o 2,4%, ale w ujęciu dwuletnim zachowuje wzrost na poziomie 15%. Osiągnięte wyniki są efektem wzrostu sprzedaży we wszystkich kategoriach, w każdym kanale sprzedaży i we wszystkich sieciach sprzedaży Grupy Kingfisher.
Grupa Kingfisher zakończyła kolejny kwartał z sukcesem, z dwuletnim wzrostem LFL na poziomie 15% i wzrostem sprzedaży we wszystkich kanałach i kategoriach. Są to coraz silniejsze trendy w sprzedaży, biorąc pod uwagę normalizujące się środowisko wydatków konsumenckich. Popyt jest wspierany przez to, co uznajemy za nowe trendy w branży, włączając w to częstszą pracę z domu. - powiedział Thierry Garnier, Dyrektor Generalny Kingfisher plc, do którego należy Castorama.