„Kwiaty za elektrograty” to cykliczna i ciesząca się ogromną popularnością akcja, prowadzona we wszystkich sklepach sieci Castorama. W wiosennej edycji sieć zebrała 379 ton elektronicznych i elektrycznych odpadów, które w bezpieczny sposób zostają poddane utylizacji.
W weekend 8 – 10 kwietnia odbyła akcja Castorama „Kwiaty za elektrograty” we wszystkich sklepach Castorama, Castorama Smart i Brico Depot w Polsce. Klienci, którzy przynieśli zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, otrzymali w zamian piękne bratki. Sieć kolejny raz promowała postawy proekologiczne i zachęcała swoich klientów, by w realny sposób wpłynęli na zmniejszenie liczby elektrośmieci na wysypiskach. Wśród zebranych przedmiotów znalazły się m.in. sprzęt RTV/AGD, narzędzia, baterie czy telefony.
Wiosenna akcja objęła wszystkie sklepy sieci, a zainteresowanie i zaangażowanie przyniosły wynik – 379 ton odpadów potencjalnie niebezpiecznych dla środowiska i zagracających na co dzień nasze domowe zakamarki.
„Akcja wciąż cieszy się dużą popularnością wśród naszych klientów. To dla nas ważne, aby zwiększać świadomość o segregacji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego a wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, że wciąż istnieje potrzeba, aby promować właściwe gospodarowanie elektroodpadami. Klienci czekają na naszą akcję, którą z pewnością będziemy kontynuować”. –
powiedział Paweł Świętochowski, Kierownik ds. relacji biznesowych i odpowiedzialności społecznej.
Ekologiczna misja Castorama
Kampania Castorama „Kwiaty za elektrograty” ma na celu zmniejszenie ilości niebezpiecznych odpadów wyrzucanych do zbiorników komunalnych poprzez zwiększenie selektywnej zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AURAEKO. Edukacyjny wymiar akcji jest jednocześnie zaproszeniem do bezpośredniego działania dla ludzi. Uświadamia o potencjalnych zagrożeniach wynikających z nieodpowiedniego segregowania odpadów niebezpiecznych, jak również aktywnie wspiera i aktywizuje wszystkich chętnych w działania związane z dbaniem o środowisko naturalne.
Kampania edukacyjna wpisuje się w realizowaną przez Castorama Polska strategię zrównoważonego rozwoju i stanowi doskonały przykład na jej praktyczne zastosowanie. „Kwiaty za Elektrograty” to jedna z wielu inicjatyw edukacyjnych i prośrodowiskowych podejmowanych przez największą sieć home improvement w Polsce. O pozostałych można przeczytać na dedykowanej stronie zrównoważony rozwój w Castorama.