Michał Ślawski Dyrektor Administracyjno-Finansowy i Michał Zych Dyrektor ds. Technologii reprezentowali Castoramę podczas szóstej edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji 20 maja w Warszawie. Na konferencji dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem z przedstawicielami branży, którzy wyznaczają strategiczne kierunki rozwoju sektora handlu w oparciu o aktualne trendy. Eksperci Castoramy omówili kluczowe wyzwania stojące przed sektorem retail oraz wkład branży w rozwój polskiej gospodarki. Wskazali na najistotniejsze czynniki napędzające zmiany w handlu, zwracając uwagę na rosnącą rolę technologii i sztucznej inteligencji (AI), konieczności dbania o zrównoważony biznes oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów.
Klient motorem zmian w handlu
Źródło: www.dystrybucja.pl
Świadomość ekologiczna klientów jest już głęboko zakorzeniona w naszym społeczeństwie, co znajduje odzwierciedlenie również w wyborach konsumenckich. Ten trend staje się kluczowym aspektem kształtującym handel przyszłości. Dlatego też firmy muszą dostosować swoją ofertę do rosnących i zmieniających się oczekiwań klientów.
Michał Ślawski, Dyrektor Administracyjno-Finansowy Castorama Polska
Omnichannel i nowe technologie przyszłością branży retail
Źródło: www.dystrybucja.pl
Walka sieci niewątpliwie wpływa na marżowość, dlatego musimy poszukiwać dodatkowej wartości dla klientów i kształtować ją poprzez dostarczanie usług, budowanie wartości w całym łańcuchu dostaw, a także optymalizowanie procesów operacyjnych naszych sklepów. Rozwój nowoczesnych technologii to doskonały motywator, aby retailerzy poszukiwali rozwiązań, optymalizowali procesy w obszarach handlowych, operacyjnych i budowali dodatkową wartość dla klientów. To jest kluczowe, aby nie stać w miejscu, ale kreować, rozwijać biznes i potrzeby klientów, rozszerzać ofertę oraz dbać o dobrą obsługę. Technologia będzie w tym procesie kluczowa, a jej znaczenie będzie stale rosło.
Michał Ślawski, Dyrektor Administracyjno-Finansowy Castorama Polska
W szybko zmieniającym się świecie, dzisiejsza wiedza i kompetencje mają krótszy termin przydatności niż kiedyś. Kluczowe jest, by ciągle wspierać i szkolić pracowników z wykorzystaniem najnowszych technologii., tak by mogli nie tylko nadążać za dynamicznymi zmianami, ale również aktywnie przyczyniać się do rozwoju organizacji, w której pracują.
Michał Zych, Dyrektor ds. Technologii Castorama Polska
Niedawno uruchomiliśmy w Castoramie nową platformę e-commerce'ową i nową aplikację, co stanowiło ogromny przełom dla naszej firmy. Modernizujemy również nasze systemy, które teraz prawie w pełni działają w chmurze, a także zaczęliśmy intensywnie wykorzystywać sztuczną inteligencję. Ta transformacyjna podróż to projekt angażujący całą naszą organizację.
Michał Zych, Dyrektor ds. Technologii Castorama Polska
Kluczem do sukcesu transformacji technologicznej w organizacji jest spełnienie trzech warunków: spójna komunikacja do pracowników, dotycząca możliwości, jakie dają nowe technologie, nadanie tonu do zmian osobom decyzyjnym w firmie oraz wykorzystanie wiedzy i doświadczenia pracowników w pracy ze sztuczną inteligencją.
Michał Zych, Dyrektor ds. Technologii Castorama Polska