W połowie marca rozpoczął się program pilotażowy związany z montowaniem ogniw fotowoltaicznych na dachach sklepów Castorama. Jest to element strategii zrównoważonego rozwoju, którą spółka wdraża od lat. Instalacje fotowoltaiczne produkują czystą energię, redukują emisję CO2 i zapewniają wymierne oszczędności.
Ogniwa fotowoltaiczne to najprostszy sposób wytwarzania energii elektrycznej poprzez konwersję promieniowania słonecznego w prąd elektryczny. Zależnie od liczby paneli pozyskany prąd może zasilić zarówno mały domek, jak i sklep wielkopowierzchniowy, a nadwyżki energii trafiają do sieci i mogą zostać wykorzystane przez właściciela instalacji w razie potrzeby.
Castorama Polska od lat realizuje strategię zrównoważonego rozwoju i tworzy rozwiązania, dzięki którym wspiera walkę ze zmianami klimatu, prowadzi działania na rzecz edukacji lokalnych społeczności oraz pomaga tworzyć bardziej zrównoważone i bliskie naturze domy dostępne dla wszystkich. Dlatego właśnie rozpoczęła w połowie marca program pilotażowy związany z montowaniem ogniw fotowoltaicznych na dachach sklepów Castorama. Pierwszym obiektem jest sklep w Zamościu, który generuje energię na własne potrzeby, ale także wysyła ją do sieci, jeśli produkcja przekracza bieżące zapotrzebowanie sklepu.
- Mamy w planach rozwój instalacji PV na wybranych sklepach o najlepszych warunkach lokalizacyjnych i nasłonecznienia. Obecnie przygotowujemy projekty i prowadzimy rozmowy z dostawcami instalacji. Przy stale rosnących cenach energii i obciążeniach przedsiębiorstw w tym zakresie, tego typu instalacje zaczynają być coraz bardziej atrakcyjne, ponieważ zwrot z inwestycji jest coraz krótszy – podkreślił Sławomir Miłosz, dyrektor ds. technicznych Castorama Polska.
Ponieważ Polska znajduje się geograficznie w rejonie odpowiednim do inwestowania w fotowoltaikę i w wielu częściach kraju można zaobserwować wysokie wartości nasłonecznienia słonecznego, pomysł tego typu instalacji na obiektach handlowych jest godny naśladowania.