Grupa Kingfisher, której częścią jest Castorama Polska, zaprezentowała najnowsze postępy w działaniach na rzecz redukcji emisji CO2 i realizacji swoich zobowiązań w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. W najnowszym Raporcie Odpowiedzialnego Biznesu za rok 2023/2024, opublikowanym 25 czerwca, Kingfisher przedstawił osiągnięte rezultaty we wdrażaniu strategicznego podejścia do zrównoważonego rozwoju w najważniejszych obszarach wpływu, takich jak: ochrona środowiska, wsparcie klientów, rozwój pracowników oraz zaangażowanie w działania na rzecz lokalnych społeczności.
Kluczowe postępy odnotowane w ostatnim roku przez całą Grupę Kingfisher:
- Emisje CO2 z zakresu 1 i 2 zostały zredukowane o 62% od roku 2016/17, przekraczając cel wyznaczony na lata 2025/26; emisje z zakresu 3 zostały zredukowane o 41,6% na każdy milion funtów obrotu od roku 2017/18.
- Ponad 6,4 miliarda funtów ze sprzedaży Grupy pochodziło z produktów zrównoważonych marek własnych (SHP - Sustainable Home Products), co stanowi niemal połowę (49,4%) całkowitej sprzedaży.
- W latach 2023/24 zainwestowano 6,1 miliona funtów w projekty społeczne, dzięki czemu od 2016/17 roku udało się dotrzeć do 3,2 miliona osób.
Kingfisher posiada wieloletnie doświadczenie w transparentnym i pogłębionym raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju. Raportowanie ESG jest doskonałą formą budowania relacji z interesariuszami zewnętrznymi Castorama Polska i całej Grupy. W tegorocznym raporcie podzieliliśmy się ważnymi dla nas wynikami dotyczącymi redukcji emisji CO2 i sprzedaży naszej oferty zrównoważonych produktów dla domu. Mieliśmy także szansę poinformować o nowych, przyjaznych środowisku inicjatywach, które w 2023 roku pilotażowo uruchomiliśmy w wybranych sklepach. Wypożyczalnia sprzętu Castorent i Strefy Efektywności Energetycznej, oferujące wsparcie naszych klientów w ramach programu „Czyste Powietrze”, już na stałe zagościły w ofercie większości naszych sklepów.
Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska
Castorama rozwija swoją działalność w oparciu o strategię odpowiedzialnego biznesu „Powered by Kingfisher”, w której koncentruje się na czterech obszarach :
- Planeta: przeciwdziałanie zmianom klimatycznym poprzez redukcję emisji, ograniczanie odpadów oraz dbanie o dobrostan lasów.
- Klienci: pomoc w tworzeniu zdrowszych i bardziej przyjaznych środowisku warunków mieszkaniowych, w przystępnej cenie.
- Pracownicy: tworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym każdy czuje się integralną częścią większego zespołu i jest doceniany za to jaki jest.
- Lokalne społeczności: działanie na rzecz poprawy warunków mieszkaniowych osób w potrzebie oraz niesienie pomocy organizacjom społecznym, znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej.
Postępy Castorama Polska w realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu w 2023/24 roku:
Wśród inicjatyw Castorama Polska opisanych w raporcie Odpowiedzialnego Biznesu Grupy Kingfisher znalazły się m.in.:
- Wypożyczalnia sprzętu Castorent
- Strefy Efektywności Energetycznej
- Naprawy produktów marek własnych
- Kampania „Kwiaty za elektrograty”
- Program Majsterkowo
- Mistrzostwa Castorama