Handel detaliczny w Polsce i Europie przechodzi głęboką transformację. Zmiany geopolityczne, presja inflacyjna, nowe regulacje prawne, a także rosnące oczekiwania konsumentów i postęp technologiczny wymuszają na sieciach handlowych redefinicję strategii.
1. Zrównoważony rozwój jako wsparcie konkurencyjności
W naszej strategii odpowiedzialnego biznesu mówimy o demokratyzacji naszej oferty – nie chcemy, żeby klient musiał płacić więcej za zrównoważone rozwiązania dla domu. Zależy nam na dostępności i pokazywaniu, że nawet proste zmiany nawyków mogą przynieść dużą pozytywną metamorfozę.
Piotr Bober, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Castorama Polska
2. Technologia redefiniuje doświadczenie zakupowe
Istotna jest precyzja w zrozumieniu klienta, dlatego pracujemy nad hiperpersonalizacją oferty. Każdy klient ma dziś swój cyfrowy „awatar”, na podstawie którego dopasowujemy treści i promocje. To już nie jest eksperyment, ale realne narzędzie przewidywania potrzeb i budowania wartościowego doświadczenia. Kluczowa jest dla nas jakość zbieranych danych, bo tylko ona pozwala tworzyć trafną, dopasowaną ofertę.
mówił podczas kongresu Nils Swolkień, CEO Castorama Polska
3. Geopolityka i gospodarka wymuszają elastyczność operacyjną
Mamy dziś w Polsce jedne z najwyższych kosztów kredytów i marż w Europie. Taki poziom finansowania zamraża potencjał inwestycyjny i rozwój. Potrzebujemy strukturalnych zmian, które pobudzą gospodarkę i ułatwią klientom podejmowanie ważnych decyzji zakupowych.
zaznaczył Nils Swolkień
4. Zmiany społeczne kształtują nowe potrzeby zakupowe
Doradztwo w sklepie nie jest już tylko elementem obsługi – to strategiczne narzędzie budowania lojalności i wartości koszyka zakupowego. Klienci oczekują dziś nie tylko dostępności produktów, ale także eksperckiego wsparcia w podejmowaniu decyzji, które często dotyczą inwestycji w ich komfort i bezpieczeństwo. W tym kontekście rola doradcy staje się równie istotna jak technologia – bo to on przekłada złożone potrzeby klientów na konkretne, dopasowane rozwiązania. I co ważne, doświadczenie zakupowe wynikające z interakcji z doradcą musi być spójne i poparte doświadczeniami klienta w innych kanałach sprzedaży.
Nils Swolkień, CEO Castorama Polska
5. Odpowiedzialność biznesu jako oczekiwanie, nie opcja
W Castorama traktujemy odpowiedzialność jako strategiczne zobowiązanie – wobec klientów, pracowników, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych. Dlatego inwestujemy w rozwiązania, które są nie tylko dobre dla naszego biznesu, ale wywierają realny, pozytywny wpływ na ludzi i planetę. Stawiamy na odnawialne źródła energii i konsekwentnie redukujemy emisję CO₂ – już o 67%. Posadziliśmy dziesiątki tysięcy drzew, wspierając bioróżnorodność ekosystemów leśnych w parkach narodowych. Angażujemy się społecznie. Jesteśmy też blisko lokalnych społeczności dzięki takim inicjatywom jak warsztaty Majsterkowo dla dzieci czy akcja „Kwiaty za elektrograty”, w ramach której zbieramy zużyty sprzęt elektroniczny.
Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego biznesu, Castorama Polska
Nasza Fundacja zrealizowała już ponad 320 projektów w ciągu ostatnich sześciu lat. Wśród nich jest program „Dobry Dom. Lepszy start w dorosłość”, który wspiera młodych ludzi opuszczających pieczę zastępczą, pomaga tworzyć lepsze warunki mieszkaniowe i ułatwia im wejść w dorosłość.
dodaje Nils Swolkień, CEO Castorama Polska